Producten
Bijna alle producten worden in onze zaak gemaakt. Alles wordt met de hand gemaakt en van pure ingrediënten Kom gerust een kijkje nemen! De chocolade wordt op dit moment op een externe locatie speciaal voor ons gemaakt, maar gaan we zo snel mogelijk ook in de zaak maken. Al onze producten voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen en worden conform de voedselveiligheidseisen gemaakt.
Dit is afhankelijk van het product. We vermelden de houdbaarheid op de productpagina's en met stickers op de producten in de winkel.
De meeste producten kun je het beste in een afgesloten trommel in de kast bewaren. Het gebak, de macarons en de amaretti's moeten gekoeld bewaard worden.
Bewaar je chocolade vooral niet in de koelkast! De beste plek om je chocolade te bewaren is een donkere plek, tussen de 14ºC en 18ºC. Een (wijn)kelder is meestal een goede plek, maar een kastje of lade is ook prima. Door de kou en vochtigheid in een koelkast wordt de chocolade dof en kan er een witte waas ontstaan. Niks aan de hand, je kan het nog steeds eten! Maar het ziet er wel minder lekker uit natuurlijk. Nog een reden om chocolade niet in de koelkast te bewaren: chocolade neemt heel gemakkelijk geuren op. En laat je koelkast nou een perfecte bron van geuren zijn. Geen goede combi dus!
Is het te warm bij jou in huis en heb je chocolade liggen die begint te smelten? Dan kun je het even in de koelkast leggen, maar haal het er direct uit als het weer een vaste vorm heeft aangenomen.
In ons allergenenoverzicht vind je alle informatie over allergenen. Je kan ons ook altijd bellen, mailen of berichtje sturen via de chat rechts onderin. We adviseren je dan graag persoonlijk over de producten en mogelijkheden, zodat dit volledig past binnen jouw wensen.
Ja we hebben diverse producten die in een of meerdere van deze categorieën vallen. Dit kan je het makkelijkste terugvinden in ons allergenenoverzicht. De gelatine die we gebruiken is halal en koosjer.
Je kan ons ook altijd bellen, mailen of een berichtje sturen via de chat rechts onderin. We adviseren je dan graag persoonlijk over de producten en mogelijkheden, zodat dit volledig past binnen jouw wensen.
Hoe mooi is het om je EIGEN taartje of chocolade te laten maken!? Bijvoorbeeld voor feesten, bruiloften en cadeau's.
Neem contact met ons op via de mail of de chat rechts onderin. We bespreken graag wat je wensen zijn en welke mogelijkheden daarvoor zijn!
Bestellen
Ga via de homepage of de shoppagina naar het product wat je graag wil bestellen. Daar kun je vervolgens de variant kiezen en het aantal wat jij wilt en klik op ‘Toevoegen aan winkelmandje’.
Voeg nog meer producten toe of ga direct je naar je winkelmandje. Vul eventueel een bestelnotitie in door te klikken op ‘Bestelnotitie bewerken’. Doe dit bijvoorbeeld als je de bestelling cadeau wilt geven en je een bericht voor de ontvanger wilt achterlaten.
Klik vervolgens op ‘Afrekenen’. Daar vul je de naam en adresgegevens van de ontvanger. Klik op ‘Doorgaan’ en kies daar de gewenste verzendmethode. Klik weer op ‘Doorgaan’. Controleer je bestelling en het verzendadres en kies je betaalmethode. Als je een ander factuuradres dan het verzendadres wilt opgeven, dan kan dat ook hier.
Tot slot klik je op ‘Bestelling plaatsen’ en wordt je doorgeleid naar het betaalplatform. Als je hebt gekozen om je bestelling bij een PostNL-punt op te halen, dan kun je na het afrekenen de locatie kiezen. Nadat je hebt afgerekend krijg je een bevestiging per mail. Met enkele dagen heb je de bestelling in huis!
Doordat alle producten met de hand worden gemaakt kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet leverbaar is. We doen ons uiterste best om dit te voorkomen, zodat jij nooit mis hoeft te grijpen! Als een product is uitverkocht vermelden we zo snel mogelijk de verwachte datum vanaf wanneer het weer leverbaar is. Staat er nog niks vermeld? Stuur ons een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin.
Ja, dat kan! Wat leuk dat je iemand wilt verrassen! Vul in het bestelproces de naam en adresgegevens in van de ontvanger. Voordat je gaat betalen kun je aangeven dat de factuuradres wel jouw adres is. Als je een kaartje toe wilt voegen aan je bestelling, schrijf dan in de bestelnotities de boodschap voor de ontvanger.
Ja, dat kan! Het is helaas (nog) niet mogelijk om je doos volledig zelf samen te stellen, maar bij afname van een abonnement kunnen we bij de navulling wel een enkele aanpassing maken in de inhoud. Stuur ons een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin!
De minimale bestelwaarde is €15. Dit is exclusief verzendkosten. Voor het plaatsen van een tafelreservering geldt geen minimale bestelwaarde.
Verzenden
De verzendkosten zijn afhankelijk van het land waar je het heen wilt sturen.
Nederland:
- Bestellingen onder de €50: €4,95
- Bestellingen vanaf €50: gratis
- Ophalen in de winkel in Deventer: gratis
België: €9
Canarische eilanden: €25
Duitsland: €9,25
Frankrijk: €14
Italië: €15,25
Luxemburg: €11,75
Oostenrijk: €14
Portugal: €17,50
Spanje: €16
We pakken je bestelling zorgvuldig in, zodat deze goed bij je aankomt. De bezorging wordt gedaan door PostNL. Zodra je bestelling is aangemeld bij PostNL krijg je een mail met de track & trace code zodat je het pakketje kan volgen.
Je bestelling wordt binnen twee tot vier werkdagen bij je geleverd. Indien er sprake is van een pre-order, staat de leverperiode vermeld bij het product. Bij een bestelling van zowel normale producten als pre-order producten, wordt alles in één keer verzonden op het moment dat alle producten beschikbaar zijn.
PostNL bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag. Je kunt je pakket volgen met de track & trace code die je via de mail ontvangt nadat je pakket is verzonden!
Let op: bij (verwachte) temperaturen van 25ºC of hoger verzenden wij niet! We kunnen dan de kwaliteit van onze producten niet meer garanderen. We verzenden je bestelling zo snel mogelijk nadat de temperatuur weer is gedaald.
Ja, dat kan! Vul in het bestelproces de naam en adresgegevens in van de ontvanger, bijvoorbeeld als je het pakketje als cadeau wilt laten bezorgen. Voordat je gaat betalen kun je aangeven dat het factuuradres wel jouw adres is.
Daarnaast kun je bij de bezorgmethode aangeven dat PostNL je pakket afgeeft op een PostNL-punt bij jou in de buurt.
Ja! We leveren aan adressen in de volgende landen:
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal en Spanje.
Wil je iets later bezorgen in een ander land? Neem dan even contact met ons op. Dan bekijken we welke mogelijkheden er zijn.
Ja, dat kan. We hopen natuurlijk dat het niet nodig is.
Je hebt het recht om binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag van ontvangst, aan te geven dat je (een deel van) je bestelling wilt retourneren. Je hoeft hierbij geen reden op te geven. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het terug te sturen. Als je voor een abonnement hebt gekozen, heb je dit recht ook, maar alleen na ontvangst van het eerste product. Producten met een houdbaarheid van minder dan 14 dagen of producten die op maat zijn gemaakt, kunnen niet geretourneerd worden.
Als je de hele bestelling retourneert, krijg je het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terug van ons. De kosten voor de retourzending komen wel voor jouw rekening. Deze bedragen €6,95.
We vragen je tijdens de bedenktijd om zorgvuldig met je bestelling en de verpakking om te gaan. Natuurlijk mag je het product uitpakken, maar wel alleen in die mate die nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Doe dit zoals je in een winkel een product zou bekijken. Als het product beschadigt of als je het consumeert, en daarna wilt retourneren, mogen wij kosten ter hoogte van de eventuele waardevermindering in rekening brengen.
Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, neem dan contact met ons op via info@rubiapatisserie.nl. Je kunt hierbij ook het modelformulier voor herroeping gebruiken, wat je kan vinden in onze algemene voorwaarden. We vragen je het product met alle geleverde toebehoren – en indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking, en ongebruikt aan ons te retourneren. De retourinstructies ontvang je van ons nadat je ons hebt aangegeven dat je wilt retourneren.
Herroeping bij de levering van diensten
Ook als je ons gevraagd hebt om een dienst te leveren heb je het recht om de overeenkomst te herroepen. Dit doe je binnen 14 dagen, ingaande op de dag waarop we de overeenkomst sluiten. Je hoeft geen reden op te geven. Je kan geen gebruik maken van je herroepingsrecht als je catering, restaurantbedrijf of diensten voor vrijetijdsbesteding bij ons afneemt die we op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode voor je uitvoeren, of als de volledige levering met jouw uitdrukkelijke instemming plaatsvindt binnen de bedenktijd en je hebt aangegeven af te zien van je herroepingsrecht.
Als je gebruikt wilt maken van je herroepingsrecht, neem dan contact met ons op via info@rubiapatisserie.nl.
Deze retourvoorwaarden zijn van toepassing op overeenkomsten met consumenten en niet met bedrijven.
Betalen
Je kan betalen met iDeal, PayPal of creditcard. Binnenkort is het ook mogelijk om achteraf te betalen met Klarna.
Bij bestellingen via de webshop is dit niet mogelijk. Je kan binnenkort wel kiezen voor achteraf betalen met Klarna. Voor een customized order ontvang je altijd een factuur. Dit zijn grotere bestellingen die speciaal voor jou of je bedrijf worden gemaakt. Kijk voor meer informatie hierover onder het kopje ‘Maatwerk’.
Dan is je bestelling niet gelukt. Maar geen nood: probeer nog een keer je bestelling te plaatsen en af te ronden.
Kijk op je rekening of er een betaling is afgeschreven. Als dit het geval is dan is je bestelling geplaatst! Het kan zijn dat de bevestigingsmail wat vertraging heeft. Heb je over 4 uur nog geen bevestiging gehad, stuur ons dan even een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin. Dan zoeken we het voor je uit.
Is er geen betaling afgeschreven van je rekening? Dan is je bestelling niet geplaatst. Probeer het dan nog eens! Lukt het weer niet? Stuur ons dan even een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin.
De kortingscode werkt alleen als deze exact is overgenomen. Let goed op hoofdletters, en het gebruik van letters en cijfers zoals i en 1 (één), L en I (ie) en q en g. Daarnaast kan het zijn dat je kortingscode slechts één keer gebruikt mag worden. Kom je er niet uit, of werkt je code toch niet? Stuur ons dan een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin en we zorgen ervoor dat de korting wordt verwerkt.
Overig
Wij willen onze klanten de best mogelijke ervaring geven en vinden het super jammer als je niet tevreden bent! Mogelijk staat de oplossing van je probleem al bij één van de bovenstaande vragen. Is dat niet het geval of wil je even contact met ons? Stuur ons een mailtje of berichtje via de chat rechts onderin en we bespreken samen hoe we jouw probleem kunnen oplossen! We staan voor je klaar.
Neem contact met ons via het contactformulier, stuur een mailtje of stuur een berichtje via de chat rechts onderin.